לוגו רקע לבן

הדרך לתינוק - מאבק בחוסר הפוריות בעזרת שיטות רפואה מערביות ומזרחיות

עקרות היא אחת הבעיות הרגישות והמלחיצות ביותר להן יכולים להיחשף בני זוג רבים. חוסר היכולת להרות ולהביא ילד לעולם יכולה להיות טראומטית מאוד עבור הנשים והזוגות. אך למרות הקושי הרגשי, חשוב להבין שקיימים פתרונות ושיטות רבות מהרפואה המערבית והמזרחית כאחד שיכולות לתת תקווה ולסייע בהתגברות על בעיית חוסר הפוריות.

יש להבין שבעיות פריון יכולות לנבוע ממגוון גורמים אצל שני בני הזוג כאחד. אצל נשים, הגורמים יכולים להיות הפרעות הורמונליות, בעיות במחזור הביוץ, גידולים ממאירים בשחלות, חסימות בצינורות הרחם, גיל מבוגר ועוד. אצל גברים, גורמים אפשריים הם ספרמה לקויה, בעיות נוזליות, הפרעות זקפה, הפרעות הורמונליות וגם כאן גיל מבוגר.

הגישה המערבית בטיפול כוללת מגוון אפשרויות: שימוש בתרופות להשראת ביוץ, אינדוקציה או האצת הביוץ, תרופות לשיפור איכות הזרע הגברי ותרופות להרגעת מערכת החיסון. טיפולי פוריות מתקדמים כגון הזרעה מלאכותית, הפריה חוץ-גופית וטיפולי הפרייה נוספים תוך כדי צינתור וניתוח. טיפולים כירורגיים מתקנים לפתיחת חסימות בצינורות הרחם, הסרת גידולים וטיפול בבעיות אחרות.

הרפואה הסינית המסורתית רואה בחוסר פוריות תוצאה של חוסר איזון בגוף שיכולה להתבטא- בדם, בצי ביין או ביאנג ובמחזורי החיים של האדם. כדי להתגבר על הבעיה, הגישה הסינית מציעה כלים אלו:

דיקור סיני – להסרת חסימות אנרגטיות, לויסות הדם והאנרגיה באגן ולהשפעה על מחזור הביוץ וההפרשות ההורמונליות השונות. צמחי מרפא – צמחי מרפא סיניים עתיקים לחיזוק השחלות והכליות, לווסת אנרגיה פנימית, לספק תזונה מתאימה ולהרגעת המערכת ההורמונלית. עיסוי טווינא – סוג ייחודי של עיסוי סיני העוזר בשחרור לחצים והרגעת הגוף והנפש, מניעת חסימות ומתח באגן ובאיזור האברים הפנימיים. תזונה מועילה ותרגול – תזונה מאוזנת על פי העונות, חיזוק האנרגיה הגברית והנשית בנפרד, ותרגילי צ'י קונג, יוגה ומדיטציה להפגת לחצים.

מחקרים רבים מראים כי הגישה הסינית יכולה להוות תוספת משלימה חשובה לטיפולים המערביים:

מחקר אמריקאי (https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0965229915302452) שפורסם ב-2016 מצא כי שילוב דיקור סיני עם טיפולי הפרייה חוץ גופית הגדיל את שיעורי ההצלחה בהשגת הריון ב-40%.

מחקר בינלאומי גדול (https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2797633) שפורסם ב-2021 בכתב העת הרפואי JAMA מצא כי תוספת של צמחי מרפא סיניים לטיפולי פוריות סטנדרטיים הגדילה את הסיכוי להריון ולידה חיה ב-32%.

מחקר ישראלי (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23263349/) מאוניברסיטת בן גוריון שפורסם ב-2013 בדק 1,346 זוגות שטופלו באמצעות דיקור, עיסוי טווינא ותזונה סינית משולבים עם טיפולי פריון. לאחר שנה, 39% מהנשים נכנסו להריון והצליחו ללדת תינוקות בריאים.

בין אם תוחלט לנקוט בטיפולים מערביים מודרניים או בדרכים העתיקות של הרפואה הסינית, או שתשלבו ביניהם – חשוב להמשיך ולנסות באמונה ותקווה. יש לזכור שחוסר פריון הוא מצב רפואי רגיל למדי בימינו, וקיימות דרכים יעילות רבות להתמודד עמו. בעזרת סבלנות, חוסן נפשי והתמדה, סיכויי ההצלחה לזכות בילדים הם גבוהים מאוד. אל תיכנעו למרות הקשיים

מאמר זה נכתב ע"י שי טוביה. אין לצלם, להעתיק או לשכפל ללא אישור.

כל הזכויות שמורות

Facebook
WhatsApp

תפריט נגישות