לוגו רקע לבן
נעים להכיר

אני שי טוביה

הדרך שלי לרפואה הסינית הייתה משובשת עם כמה פניות חדות. כשהסימפטומים המוזרים שלי לא נרפאו בדרכים המקובלות, ידעתי שאני חייב למצוא משהו שונה לגמרי.

אז החל מסע החיפושים האינסופי שלי. ניסיתי כמעט הכל – בין מדיטציה טראנס לריקודי בטן קרואטים וטכניקות נשימה טיבטיות. חלק מזה היה לגמרי משוגע, ואחרים פשוט לא עבדו בשבילי. אבל אני לא מהסוג שמוותר בקלות.

לבסוף, נחת המסע הארוך באמנות העתיקה של הרפואה הסינית המסורתית. מהרגע הראשון, הרגשתי שמצאתי בית. הגישה הכוללנית והקשר בין גוף, נפש וטבע ממש דיברו אלי.

כיום, אני מטפל מנוסה המשלב דיקור, צמחי מרפא, שיאצו ותרגילי גוף-נפש. אבל אני מדגיש – אינני רופא שמרפא את המטופלים שלי. תפקידי הוא להנחות אותם בדרכם להעצים את עצמם ולטפל בעצמם. אני פשוט העוזר הנאמן בנתיב.

כשמטופלים חדשים מגיעים עם מחלות או כאבים, אני דוחה את הרצון להתרכז בתסמין הבולט ביותר. אני לא מסתכל על המחלה, אלא על האדם כולו. המארג המלא של חייו, ההרגלים, הרגשות וההשקפות – זה מה שמעניין אותי. רק ככה אוכל לעזור באמת.

אני מודה שלפעמים התהליך איטי ודורש סבלנות. הרפואה הסינית דורשת מחויבות ארוכת טווח. לא תמיד פשוט, אבל זה משלם את עצמו כשרואים כיצד האנשים חוזרים לאיזון פנימי וחיים מלאים.

כשאני לא עובד במרפאה, סביר להניח שאני אבלה בחיק הטבע. יש לי חלום לגור יום אחד בקיבוץ ולגדל חמורים, תרנגולות ואת האוכל שלי.

בינתיים, אני מתגורר עם אשתי אופיר, בתי אלי, וכמובן 2 הכלבים האהובים, ביישוב צופים הירוק. שם אני נהנה לטייל בשבילים ולהתבונן בחיים הפשוטים והיפים של הטבע. יש משהו מרגיע בכך. זה מחזיר אותי לערכים האמיתיים.

מבעד לכל התלאות והחוויות, אחת נותרה קבועה – התענוג האמיתי שאני שואב מהרפואה הסינית. אני פשוט נהנה מזה! יש כאן תמיד דברים חדשים ללמוד ולהתפתח. אני מחובר מאוד לתחום הנפש והרגשות, וזה עוזר לי להיות טוב יותר בעבודתי.

אני מאמין שלכל אחד יש את הנתיב הייחודי שלו למצוא את ייעודו בחיים. חלק מהקשיים והתלאות שאנו חווים נוצרים דווקא כדי שנגיע ליעד שלנו. כל אדם נולד עם כישרון או כוח פנימי מסוים שהוא חזק בו יותר מכל דבר אחר. עלינו למצוא את הדרך להשתמש בו ולחיות לפיו – זוהי הדרך של הדאו.

אני מוצא השראה רבה בתפיסות העולם של הדאואיזם, הבודהיזם והקונפוציאניזם. התפיסה הכוללנית של קשר בין גוף, נפש וטבע, השאיפה להרמוניה פנימית וחיצונית, ומציאת האיזון בין כוחות מנוגדים – כל אלה מהדהדים בליבת הרפואה הסינית ובגישה שלי לחיים.

אז אם אתם מחפשים מישהו שיגשר ביניכם לבין עצמכם האמיתיים, תוך שמירה על חיוך וחוש הומור, אני בהחלט האיש עבורכם. כמו שאני אומר – "בסופו של דבר, הקוסם הגדול ביותר מסתתר בתוכנו".

יצירת קשר

כתבו לי, אשמח לעזור

כתובת הקליניקה

החרוב 195, יישוב צופים
הזית 17, כפר מל"ל

מייל

shaytuvya@gmail.com

שעות הפעילות

יום א' 16:00-20:00 יום ג 07:00-15:00
יום ד - 08:00-20:00

שלחו וואטסאפ

052-6717172

תפריט נגישות