לוגו רקע לבן

ומה בשבילך ? פיסורה או טחורים

פיסורה היא מחלה כואבת ומטרידה הפוגעת באיזור הרגיש של פי הטבעת. למרות שקל לבלבל בינה לבין טחורים, מדובר במצב שונה לחלוטין המצריך התייחסות ייחודית. הפיסורה היא בעצם סדק או חתך בעור הרך של אזור היציאה, הנגרם ממאמץ יתר במהלך יציאת צואה קשה. התסמינים העיקריים הם כאב עז חד ודימום באזור בעת יציאת הצואה.

הגישה המערבית בטיפול כוללת תרופות משככות כאבים ודלקות כמו משחות הידרוקורטיזון וקרמים מקומיים. כמו כן מומלצים שינויים בתזונה וסגנון החיים כגון הגברת צריכת סיבים, שתיית מים רבה, נטילת ויטמינים ותוספים להרגעת מערכת העיכול והימנעות מפעילות גופנית כבדה. לעתים בהתקדמות הפיסורה יש צורך בהתערבות ניתוח.

לעומת זאת, הרפואה הסינית המסורתית רואה בפיסורה סימפטום למצב של חוסר איזון אנרגטי בגוף, לחצים נפשיים וגורמים תזונתיים ותורשתיים. על פי גישה זו, יש לטפל בגורמים השורשיים לחוסר האיזון הגורם לפיסורה:

דיקור סיני – שחרור חסימות באנרגיית הגוף וויסות זרימת הדם באזור הפגוע על ידי דיקור היקפי של אזור הבטן התחתונה. מחקרים הראו שדיקור סיני יעיל בהקלת פיסורות והפחתת כאבים.

צמחי מרפא – צמחים כמו מוקואי ואחרים מסייעים לחזק את איזור האגן, לרכך את הרקמות ולרסן דלקות. מחקרים מצאו כי שילוב דיקור, צמחים ותזונה נכונה נתן 92% הצלחה בטיפול בפיסורות על רקע טחורים.

עיסוי טווינא- עיסוי סיני מסורתי שמרגיע את אזור הבטן והאגן ומפיג חסימות באנרגיה ובדם.

תרגילי גוף/נפש – צ'י קונג, יוגה ומדיטציה מסייעים בהרגעה ושחרור לחצים המחמירים פיסורות.

חלק משמעותי בטיפול הוא שינוי הרגלי התזונה, לפחות באופן זמני. המומלץ הוא תזונה עשירה בסיבים תזונתיים לריכוך הצואה מדגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות. יש להרבות בשתיית מים ומשקאות רכים ולהימנע ממאכלים שעלולים לגרות כמו עגבניות, חצילים ופלפלים חריפים.

על פי הרפואה הסינית חשובה שמירה על רמת חומציות בריאה ומאוזנת בקיבה, ללא מאכלים חמוצים או עשירי שומן. מומלץ לצרוך בתקופה זו אוכל צמחוני,ולהפחית  בדגים/עוף.

מחקר סיני (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33608043/) מצא שתזונה עשירת סיבים, צמחי מרפא וויסות חומציות הביאו ל-75% שיפור בפיסורות כרוניות תוך 3 חודשים.

לסיכום, פיסורה היא מחלה כואבת המצריכה טיפול יסודי. הרפואה המערבית מציעה תרופות להקלה וטיפולים ניתוחיים, והרפואה הסינית משלבת דיקור, צמחים, עיסויים, תרגול גוף/נפש ותזונה נכונה כדי לפתור את שורש הבעיה – חוסר איזון בגוף. מחקרים מראים כי שילוב הגישות והטיפול בגורמים השורשיים ובתסמינים יחד יכול לרפא את הפיסורה וגם למנוע התלקחויות חוזרות.

חשוב לפנות לייעוץ רפואי מוקדם ללא התעלמות מהתסמינים הכואבים. פיסורה היא מחלה שחשוב לטפל בה כדי לא לפגוע באיכות החיים ולמנוע הידרדרות המצב. בין אם תבחרו גישה מערבית, סינית או משולבת – פעלו ללא דיחוי כדי לחזור להרגלי חיים תקינים ובריאים יותר.

מאמר זה נכתב ע"י שי טוביה. אין לצלם, להעתיק או לשכפל ללא אישור.

כל הזכויות שמורות

Facebook
WhatsApp

תפריט נגישות