לוגו רקע לבן

חרדות, רגשות אשם והצורך בסבל

אני לא יודע למה אני כ"כ אוהב לטפל במצבים האלה, אולי כי הנושא קרוב לליבי? אולי כי השינוי בחייהם של אותם מטופלים קורה די מהר? אולי כי החיים נגד זה ולא לצד זה יכולים להיות קשוחים? אולי כי לרוב מגיעים מטופלים קצת יותר רגישים? מה שזה לא יהיה, ישנה בליבי אהבה גדולה מאד כלפי הנושא.

ישנן דרכים רבות לטפל בחרדות בעזרת הרפואה הסינית. ישנן תאוריות רבות, צמחי מרפא, תזונה נכונה ומאוזנת, נשימות מתאימות ועוד. היום אתייחס לדיקור הסיני – אקופונקטורה.

גם בדיקור ישנן המון דרכי ביצוע; שמות נקודות הדיקור, זיהוי מתאים של הנקודות, אינדיקציות המתאימות לכל נקודה, ההתייחסות לשכבות הסיניות שהאיברים הסינים יוצרים ועוד.

לחרדות, כמו בכל מקרה ברפואה הסינית, אין את אותה האבחנה בין אדם לאדם. מטופל אשר סובל מחרדה או מהתקפי חרדה לא בהכרח יסבול מחוסר איזון באותו המקום של מטופל אחר. לדוגמא, יכולים להגיע לטיפול שני אחים המתמודדים עם התקפי חרדה ושניהם גדלו באותו הבית, באותה המשפחה ובאותה הסביבה. סביר מאוד כי התקפי החרדה של כל אחד שונים משל האחר, ויושבים על קונפליקט שונה, ולכן הטיפול באחד מהם יהיה שונה לגמרי מהטיפול באחר.

סיפור מקרה:

יובל, בת 58 מגיעה עם תלונה עיקרית – חרדה והתקפי חרדה אשר מתייחסים לחרדה קיומית. לטענתה, מה שמעורר את החרדה הזו אלו נקיפות המצפון שהיא חשה. "כשאני בטוב אני מביאה אותן על עצמי"  

"נקיפות מצפון? " שאלתי

"כן" ענתה והסבירה:

אני גרושה, ובהריון הראשון שלי (בגיל 23), הגרוש הכריח אותי לעשות הפלה כשהייתי בשבוע ה-22.

"מה הכוונה הכריח?"

 "הוא איים עלי שאם לא אעשה הפלה הוא יעזוב ולא יחזור"

המשכנו את השיחה, וככל שהיא מדברת אני מבין כמה ריק הרגש, כמה חלול שם, הקול לא משתנה, הטונציה, המבט בעיניים, לא עצוב ולא שמח, הכל שטוח, הכל נשאר יציב. דבר זה גרם לי לתהות האם בכלל היא מרשה לרגש לחדור לזיכרון הזה או שמא זה קשה מידי.

הבנתי שהכל מודחק, וצריך לדלג בזהירות בין השלוליות.

ביקשתי ממנה לשכב על מיטת הטיפולים ולקחתי דופק.

"את מבינה שכשהיית ילדה, קיבלת החלטה בניגוד לרצונך, והיום, החרדות הן אלו שגורמות לך לסבל שאת באמת העמוקה שלך חושבת שזה מגיע לך? לחוש צדק, עשיתי רע מגיע לי רע. את מבינה שהיית בסה"כ ילדה? " אמרתי

הנקודות שנבחרו:

ריאות 7 –

נקודה על פאזת המתכת שעסוקה בין היתר על שחרור עומסים רגשיים שאין לנו צורך בהם יותר.

נקודות החיבור של הריאות ; נקודה זו פותחת את מרידיאן החיבור של הריאות, אשר נסגר ברגע משבר אמון עם העולם.

נקודה שפותחת את המרידיאן שנקרא מרידיאן ההתעברות (הפלה, זוכרים?).

נקודת חיבור על מרידיאן שאחראי על הנשימה הראשונה של העובר.

ריאות 3 –

נקודה חשובה לחיבור של האדם עם האדמה ועם השמיים – עם האדמה למטה והשמיים למעלה.

חיבור זה מסייע לראות את חיינו בצורה בהירה יותר. פעמים רבות, כאשר דברים משתבשים, כך גם התפיסה שלנו את העולם משתבשת; החושים מתערפלים, כמו נהיגה בחורף עם אדים על השמשה. נקודה זו מסייעת לניקוי השמשה וראייה צלולה יותר.

לב 1-

פירוש השם: מעיין משגשג/מעיין החיים. להחזיר את ההתלהבות. עוזרת להשגת הטעם לחיים ומשמשת לפתיחת תשעת כאבי הלב (תשע אגב, זורק אותנו שוב לירחי לידה).

לעיתים יש טיפולי "קסם", כאלה שמיד לאחר הטיפול הראשון המטופל חש הקלה עצומה ובכי משחרר. זה היה מאותם הטיפולים הללו.

מהטיפול הראשון ועד חצי שנה אחריו, יובל מתארת חיים ללא התקפי חרדה אלא רק חרדות בשליטה שבאות והולכות.

תדירות הטיפול במקרה זה יהיה אחת לשלושה שבועות.

רפואה סינית היא לא רק רפואה – היא אומנות.

 

*מאמר זה נכתב ע"י שי טוביה. אין להעתיק או להשתמש שלא באישור. כל הזכויות שמורות

Facebook
WhatsApp

תפריט נגישות