לוגו רקע לבן

GB9 " התפרצות שמיימית " כעוגן בשיא הבהלה

בתאוריות הנקודות המורכבת של הדיקור,  לכל נקודה יש משמעות ייחודית,  וביניהן, נקודת GB 9 (Gallbladder 9) בולטת (לי לפחות) כשער להרמוניה נפשית.

נקודה זו, השוכנת בצומת המפגש של המרידיאנים של כיס המרה ושלפוחית השתן, וממלאת תפקיד מרכזי באיזון זרימת הצ'י, קידום איזון נפשי והרמוניה בין הגוף לנפש.

GB 9, הידועה בשם Tiān chōng  או "רציף שמימי", הנקודה נמצאת בדיוק בתחילת הירידה מטה של הערוץ, מיקום זה נחשב לצומת מכריע שבו מתכנסות האנרגיות של ערוץ כיס המרה, ומשפיעות על תפקודים קוגניטיביים רבים.

מבחינה נפשית,GB9 , באבחנה מדויקת,  נחשבת לשחקן מפתח בהקלה על לחץ, חרדה ועייפות נפשית. הרבה פעמים אני משתמש בנקודה זו לסייע לי לפזר את תקיעות הצ'י של הכבד, וזה, בתורו, נחשב כמפנה את המחשבה, מחזק את הצלילות ומשרה שלווה.

בהקשר של הרפואה הסינית המסורתית, רגשות קשורים באופן מורכב לאיזון הצ'י בגוף.  כיס המרה 9 כנקודה הקשורה למרידיאן כיס המרה, נחשבת כמשפיעה על יסוד העץ, ששולט בקבלת החלטות וביכולת ההסתגלות לאתגרי החיים. כאשר אלמנט זה בהרמוניה, המחשבה צלולה, הראייה למרחק צלולה והרגשות מאוזנים.

ככל שאנו מתמודדים עם המורכבויות של החיים המודרניים, הביקוש לגישות הוליסטיות לבריאות הנפש ממשיך לגדול. דיקור, עם נקודות כמו GB 9, מספק דרך ייחודית עבור אלו המחפשים לטפח הרמוניה נפשית.  הוא מזמין אנשים לחקור את הקשר העדין בין הפיזי והנפשי, ולהכיר בכך שרווחה אמיתית כוללת את שניהם.

לסיכום, הנקודה  GB9 משמשת אותי רבות במצבים רגשיים שאני מוצא המון חום למעלה. חום יכולת להתבטא כ- חוסר שקט נפשי, הזעה, צמא גדול, סחרחורות, מגרנות, חוסר יכולת להירדם, מחשבות רבות, חרדות, תעוקת חזה ועוד רבות אחרות.

הנקודה מציעה קשר עמוק בין הנפש לגוף, מניסיוני, באבחנה נכונה, יש לה את היכולת לפתוח את השער לשלווה .

 כאשר הנקודה מתאימה למטופל, נקודה אחת יכולה לחולל פלאים.

אני מציע לכן.ם לצאת למסע של גילוי העצמי. רק כשתהיו בדרך, תבינו כמה פספסתם עד עכשיו. בהצלחה.

*מאמר זה נכתב ע"י שי טוביה. אין להעתיק או להשתמש שלא באישור. כל הזכויות שמורות

Facebook
WhatsApp

תפריט נגישות