לוגו רקע לבן

על מגרנות, כאבים קדם וויסתים ואורלי אחת.

אפשר אחרת. על מגרנות, כאבים קדם וויסתים ואורלי אחת.

אורלי, אישה חייכנית ומלאת חיים, הגיעה אלי לקליניקה כשהיא מותשת. " אני פשוט לא יכולה יותר,"  סיפרה לי, "המיגרנות האלה משתלטות לי על החיים".

אורלי תיארה כאבי ראש חזקים  בצידי הראש* המופיעים בעיקר לפני הווסת. "אני מרגישה עצבנית, חסרת סבלנות, וכל דבר קטן מוציא אותי מדעתי. ואז, כאילו כלום, מגיע כאב ראש נורא שמשתק אותי."

*ברפואה הסינית, למיקום הופעת המיגרנה ישנה חשיבות. לצורך הדוגמא – הרבה פעמים שמטופלים יגיעו עם כאבים בצדי הראש, אני אחשוד יותר בכעס, תסכול או סטרס מאד גדול. כשיגיעו עם כאבים מצחיים, אחשוד יותר בתזונה לקויה, קושי בעיבוד המציאות בה הם נוכחים, יציאות קשות ובאופן כללי במערכת העיכול המנטלית והפיזית.

במסגרת התשאול אורלי שיתפה שהיא סובלת משינויים קיצוניים במצב הרוח במהלך החודש. "לפני הביוץ אני מרגישה בשיא; מלאת אנרגיה ומוטיבציה. אולם אז, ככל שהווסת מתקרבת*, אני נהיית יותר ויותר עצבנית ורגישה. כאילו מישהו הדליק לי את המתג." שאלתי את אורלי, מה בנוגע לכעס? "אם לא הייתי כל הזמן עסוקה בלרצות אנשים, אולי היה לי זמן לכעוס" היא אמרה.

*ברפואה הסינית, הווסת מאד קשורה לתנועה של הדם בגוף ולנפח שלו. ברגע שישנה החמרה בסימפטומים לקראת הווסת, ההבנה היא שהדם מתחיל את התנועה לכיוון היציאה, אך נתקל במחסומים שמקשים על הזרימה החלקה שלו, מה שנקרא ברפואה הסינית- תקיעות דם. לכן, הסימפטומים מוחמרים לקראת הווסת אך מוקלים מייד כשהיא מגיעה.

חלק ממנגנון הריצוי הוא פחד. פחד שיושב הרבה פעמים על פחד שלא יאהבו אותי. הסברתי לאורלי את דרך פעולת המנגנון. מה מוביל למה וכיצד. בין שלל שיעורי הבית שנתתי לה היה אחד שלטענתה עשה הרבה מאד מהשינוי, דווקא בווסת. היא אמרה "מאז שהתחלתי  לצרוח לעצמי* באוטו, אני אישה אחרת".

ברפואה הסינית, קול הצעקה משויך לכבד. פעמים רבות בהן אני רוצה שהמטופל יניע תהליכים, בין עצמו לעצמו או בין עצמו לסביבה, אני משתמש בדרכים שיש לי "להניע" את הכבד.  הכבד ברפואה הסינית משול על השליטה של זרימת האנרגיה בגוף.

כבר לאחר מספר טיפולים אורלי החלה להרגיש שיפור משמעותי. "הכאבים פחות חזקים", סיפרה, "ואני פחות עצבנית. אפילו מצב הרוח שלי יותר יציב."

לאחר מספר חודשים של טיפול אורלי דיווחה שהמיגרנות כמעט נעלמו לגמרי. "אני מרגישה כמו אדם חדש", אמרה. "סוף סוף אני יכולה לחזור לחיים שלי."

סיפור המקרה של אורלי מדגיש את הקשר ההדוק בין גוף ונפש. טיפול טבעי הוליסטי כמו דיקור סיני וצמחי מרפא, יכול להקל משמעותית על תסמינים של מיגרנות ו PMS-ולשפר את איכות החיים.

לפעמים, אפשר אחרת.

Facebook
WhatsApp

תפריט נגישות